Claude's Fajita Marinade and Great American Steak and Meat seasoning with fried chicken

 

Grab a skillet or pot (cast iron preferred, best heat source for oil cooking) and 2 quarts of vegetable oil. 

Before you begin that though, take one whole chicken cut up and marinade it in our Claude's Fajita Marinade

Add flour, paprika, Great American Steak and Meat Seasoning, and pepper to a large plastic bag and mix to combine. 

Dip chicken pieces in buttermilk then, a few at a time, put them in the bag with the flour, seal the bag, and shake to coat well. Place coated chicken on a cookie sheet or tray and cover with a clean dish towel or waxed paper. Let chicken sit until the flour is a paste-like consistency. 

Fill your skillet about 1/3 to 1/2 full with vegetable oil. Heat until very hot. 350-375. Put in as many chicken pieces as the skillet can hold. 

Brown chicken on both sides, reduce heat, and cover the skillet. Cook for 30 minutes (the chicken will be cooked through, but not crispy).

Want more recipes? Click Here!

 Claude's Fajita Marinade and Great American Steak and Meat seasoning with fried chicken

 

Disponga de una olla o sartén para freír (de hierro es lo mejor para cocinar con aceite) y 2 cuartos de aceite vegetal. 

Pero antes de comenzar, tome un pollo entero y córtelo en piezas para marinarlo en nuestra salsa para marinar Claude's Fajita Marinade

  • 1 pollo entero (aprox. 4 lb), cortado en trozos
  • 1 taza del producto lácteo conocido como ‘buttermilk’
  • 2 tazas de harina todo uso
  • 1 cdta. de paprika
  • Great American Steak and Meat Seasoning, al gusto
  • Pimienta negra, al gusto

Añada la harina, la paprika, Great American Steak and Meat Seasoning y la pimienta a una bolsa plástica grande y mezcle bien todo. 

Sumerja una por una las piezas de pollo en la crema de leche. Luego, vaya colocando de a cuatro o cinco piezas en la bolsa con la harina y agítela para que las piezas queden bien cubiertas con la mezcla.

Coloque las piezas de pollo enharinadas en una bandeja de hornear y cúbralas con una toalla de cocina limpia o papel encerado. Deje que el pollo repose hasta que la harina tenga una consistencia pastosa.

Llene la olla o sartén de 1/3 a la mitad con el aceite vegetal. Espere a que el aceite esté bien caliente - de 350 a 375 grados – y cocine al mismo tiempo tantas piezas como quepan en el sartén.

Dore el pollo por ambos lados, reduzca la llama y cubra la olla. Cocine por un total de 30 minutos (el pollo estará bien cocido pero no crujiente).

 ¿Gustaría ver más recetas? Haga clic aquí!